گروه هنری ویسپتاش

نکاتی درباره رنگ کاری کابینت

رنگ کاری کابینت  می‌تواند یک راه بسیار موثر برای تغییر دکور داخلی آشپزخانه شما باشد.رنگ کاری مجدد کابینت ها نسبت به خرید کابینت های نو، صرفه اقتصادی دارد. رنگ کاری کابینت اگر توسط رنگ کار حرفه ای کابینت انجام شود نتیجه عالی خواهد داشت. گرچه رنگ کاری کابینت یک گزینه عالی است ولی باید دقت کنید که اگر کابینت ها  فرسوده شده اند و عمرشان را کرده اند بهتر است که آنها را جایگزین کنید.برای طراحی کابینت و ساخت کابینت مانند کابینت پلی اورتان، کابینت پولیشی و.. می توانید به کارگاه های کابینت سازی مراجعه کنید.  در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات  کاربردی درباره  رنگ کردن کابینت به دست بیاورید. برای شروع، این مراحل را دنبال کنید:

  1. انتخاب رنگ : در مرحله اول انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان برای کابینت‌ها اهمیت زیادی دارد.استفاده از رنگ‌های روشن معمولاً فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند،استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه های کوچک، می تواند به روشنایی بیشتر محیط و ایجاد یک محیط دلباز تر کمک می کند، در مقابل استفاده از  رنگ‌های تیره فضا را  کمی کوچک‌تر نشان می دهد. استفاده از رنگ هایی تیره مانند مشکی، احساس قدرت و لاکچری بودن به فضا القا می کند.
  2. مراحل آماده سازی سطح: قبل از شروع  مرحله رنگ کاری، اطمینان حاصل کنید  که سطح کابینت‌ها کاملاً تمیز و صاف باشد. این شامل شستشو، سنباده زدن و تعمیر هر نقطه آسیب‌دیده در کابینت می‌شود.با توجه به جنس کابینت و نوع رنگ مراحل آماده سازی متفاوت است مثلا رنگ کاری کابینت پولیشی با کابینت های فلزی متفاوت است.

    رنگ کاری کابینت

  3. استفاده کردن از پرایمر: در مرحله سوم  با استفاده از پرایمر یا زیرساز رنگ مطمئن شوید که رنگ به خوبی جذب می‌شود و کابینت را از خرابی‌های آینده حفظ میکند.
  4. انتخاب  نوع و برند رنگ کابینت: برای رنگ کاری کابینت،بهتر است  از رنگ‌های با کیفیت، مقاوم و با ماندگاری بالا استفاده کنید. برندهای معتبری در بازار موجودند که اگر از یک رنگ کار با تجربه مشاوره بگیرید، حتما اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد.
  5. استفاده از روش مناسب: انتخاب روش مناسب برای رنگ کاری اهمیت بسیاری دارد. استفاده از قلموها و رول های بزرگ برای سطوح بزرگ و استفاده از قلمو و رول ها کوچک برای جزئیات کوچک تر، می‌تواند به شما در دستیابی به نتیجه دلخواه کمک شایانی کند.
  6. رنگ کاری مناسب و چند لایه: برای دستیابی به نتیجه حرفه‌ای، حداقل دو لایه رنگ بر روی سطح کابینت‌ها را در نظر بگیرید. نکته طلایی این است که اجازه دهید هر لایه کاملاً خشک شود وبعد لایه بعدی را اعمال کنید.
  7.  استفاده از مواد محافظ برای سطح پایانی: پس از اتمام رنگ کاری، اعمال یک لایه محافظتی بر روی کابینت‌ها، می‌تواند عمر مفید رنگ کاری را افزایش دهد و همچنین سطح کابینت ها در برابر خراش و آسیب های دیگر مقاوم تر کند.

Leave a comment